Скачать из Windows Phone Store
a a a a a a a

Засновник мережі закладів «!FEST» Андрій Худо — про особистий досвід створення концепції ресторану

Текст: Солошенко Мария, 14 июня 2017 401

Концепція — це основа будь-якого бізнесу. І в ресторанній справі без неї ніяк. Розібратися у тому, як правильно підібрати концепцію ресторану та втілити її в життя, нам допоміг засновник мережі закладів «! FEST» Андрій Худо.

— Андрію, розкажіть, будь-ласка, що включає в себе поняття «концепція ресторану».

— Концепція — це, по суті, ідея ресторану, яку чітко можна «відчитати» в інтер’єрі, дизайні, кухні, працівниках, атмосфері та інших деталях. Тобто навіть, якщо ніхто тобі не пояснює, що тут і до чого — ти розумієш, про що цей ресторан, просто перебуваючи в ньому.

— У чому полягає різниця між концепцією та бізнес-планом закладу?

— Концепція — частина бізнес-плану. Своєрідна його родзинка. Якщо в бізнес-плані прописана чітка, цікава і зрозуміла концепція, це підвищує шанси на успіх. З самою лише ідеєю та концепцією не варто стартувати: потрібен аналіз, розрахунки, стратегія.

— Що таке «формат ресторану» та як його визначають?

— Формат ресторану — це вже, умовно кажучи, тип його роботи. Якщо взяти ресторани нашого холдингу, то ми маємо декілька форматів:

Моноресторани — це ресторани, які зорієнтовані на приготування та реалізацію одного продукту. Наприклад, наша Реберня. Можемо з певністю сказати, що ребра тут найсмачніші у Львові. Ми протестували всі процеси і довели їх практично до ідеальності: готуємо смачно та швидко. Для цього ми зробили унікальний пристрій — гриль на відкритому вогні, який крутиться: тут підтримується рівномірний вогонь і такий гриль не задимлює ресторан. Або ж вишнівка — пропонуємо лише одну настоянку.

Ресторани, де готуємо смачну концептуальну кухню. Це, до прикладу, Найдорожча ресторація Галичини. Це заклад, який розповідає про масонів, але водночас, це ресторан зі смачною, вишуканою та несподіваною кухнею.

Кав’ярні, наприклад, Львівська копальня кави, «Біля Діани на Ринку». До слова, у «Діані» можна приємно посмакувати кавою на свіжому повітрі в самому центрі Львова на оригінальному літньому майданчику. Цього року тішить нова кухня закладу: перші страви, канапки, десерти.

Театр пива «Правда» — це окремий формат. Це, по суті, пивоварня, яка водночас дивує авторською пивною кухнею. В «Правді» може споглядати за процесом пивоваріння та куштувати пиво зварене тут же, на площі ринок. Тому й «театр пива».

— На що рекомендуєте звернути увагу в першу чергу при створенні концепції свого ресторану?

— В першу чергу, рекомендую звернути увагу на унікальність своєї ідеї. Адже все починається з ідеї. Варто обговорити її з кількома людьми з різних середовищ та з різним світоглядом, щоб зрозуміти як на твої думки реагують різні люди.

Ну і з власного досвіду можу сказати: команда хороших людей — це запорука успіху. Адже об’єднання зусиль дає більший результат.

— Яких фахівців варто обов'язково залучити?

— Безперечно, потрібно шукати людей, які мають досвід у вузьких сферах, професіоналів своєї справи. Але не менш важливо, що це за люди, які в них внутрішні якості. Ми ще на початку чітко прописали для себе наші цінності: унiкальнi та яскравi, пристраснi та небайдужi, патрiотичнi та вiдкритi. Тож відповідно до наших цінностей ми підбираємо людей у нашу FEST-команду.

— Як зібрати воєдино всі «пазли» (оформлення, меню, місце, персонал, реклама)?

— Все працює, якщо є команда та спільна місія. Все, що ви робите в бізнесі, має бути свідомим та зрозумілим, в першу чергу для всіх учасників того чи іншого процесу. Людям повинно подобатись те, що вони роблять — якщо ні, є варіанти змінити просто сферу діяльності для уникнення рутини (в нас великий Холдинг, де є і пошиття одягу, і девелопмент, і ресторанний бізнес, тому ми можемо дати розвиток персоналу в різних сферах). Теж важливим є те, як робота того чи іншого закладу виглядає в наших очах. Тобто, якщо продакшн-менеджер прийшов в один із закладів і йому подали не смачну каву, то є можливість це сказати і змінити заклад на краще, не заглиблюючись навіть у зовнішні відгуки.

— Розкажіть про концепцію мережі закладів «!FEST». Чому це «холдинг емоцій»?

— Це не просто мережа ресторанів. Це ще й різні проекти: одяг, видавництво книжок, магазини. І всі вони з оригінальними концепціями. В цьому наша унікальність. А позитивні емоції та враження — це те, що найважливіше в нашому житті. Тому ми називаємо себе Холдинг емоцій «!FEST». Крім того, всі проекти — не просто бізнес, але й певні зміни, зміни простору, в якому ми живемо і будуть жити наші діти.

— Як вважаєте, який оптимальний термін для створення концепції свого закладу?

— Гадаю все залежить від ідеї та умов. Але 2-3 місяці, і варто запускати, пробувати, тестувати. Оперативність втілення — це однозначно сильна сторона. Проте бувають різні обставини. Наприклад, ідею Найдорожчої ресторації Галичини ми продумали і ще близько року її опрацьовували — чекали декілька концептуальних елементів, продумували кухню. Це складна ідея, тому ми працювали над нею довше.

Украинское кино: фестиваль «Открытая ночь» состоится на Подоле В Киеве отпразднуют Международный День отца
На данном Веб-сайте используются файлы cookie. Продолжая пользоваться ресурсом, вы соглашаетесь с условиями Политики обработки персональных данных.