Скачать из Windows Phone Store
a a a a a a a

Чому карантин позитивно вплине на заклади громадського харчування? - Олександра Титаренко.

18 марта 3246

Чому карантин позитивно вплине на заклади громадського харчування та на культуру споживання їжі в цілому, що чекає на Resto Week та WOWdinner, які тренди ресторанного бізнесу у 2020 році назавжди відійдуть у минуле — про це і не тільки розповідає PR у ресторанному та шоу-бізнесі Олександра Титаренко.

Довідка: Олександра Титаренко — MerryMaker, відомий піарник ресторанного та шоу-бізнесу, засновник бренду преміальних вечерь WOWdinner, ресторанного гастрофестивалю Resto Week та туристичних кемпів Free Camp. Зустрічаємось з Олександрою в столичному ресторані Adelle.

Про карантин та переосмислення споживання

— Олександро, почнемо з найактуальнішого. У Києві відучора через введення карантину не працюють заклади швидкого харчування, ресторани, бари, кафе. Як ця ситуація вплине на ресторанний бізнес в цілому?

— Я переживаю четверту кризу за своє життя. Кожного разу це спрацьовує однаково. Нині відчувається більша стурбованість, скоріш за все, тому що підросло нове покоління, яке усвідомлює свою відповідальність. Ми зазнаємо збитків. Сподіваюся, що все це трансформується у дуже розумне, класне споживання. Я вважаю, що ресторани, як і супермаркети, нині виробляють занадто багато їжі. Дуже багато продуктів викидається, але нам про це не говорять, ми цього не бачимо.

"Сподіваюся, що все це трансформується у дуже розумне, класне споживання."

Я впевнена: відбудеться перестановка сил. Ми будемо більш свідомо ставитися до усього. В першу чергу, до того, що ми споживаємо. Ми почнемо більш відповідально ставитися до походу в ресторан. Напевно, станемо менш вимогливими, наприклад, до інтер'єру, але більш вимогливими до дотримання норм безпеки та санітарії.

— Чи відчуваєте ви вже наслідки цієї кризи на своєму бізнесі?

— Я створюю WOWdinner — преміальні вечері, займаюся доставкою імпортних преміальних солодощів, у мене є бізнес, пов'язаний з концертами, вечірками. Цьогоріч на додачу я вирішила зайнятися туризмом. Усе пішло шкереберть в один день. Нам довелося скасувати безліч заходів. Наслідків ще немає, але є причини. Відміна кемпів, втрата грошей прямісінько у цей момент. Можна сидіти горювати з цього приводу, а можна трансформувати це все. 

Про Resto Week та готовність до змін

— Що буде з гастрофестивалем Resto Week у ситуації, що склалася?

— Ми перенесли проведення Resto Week на деякий час після карантину. Зараз зрозуміло, що 3 квітня карантин не закінчиться, тому потрібно продумати, що робити. Звичайно, потрібно працювати на доставку. Resto Week має трьох клієнтів: один клієнт — це спонсори, які хочуть прорекламувати свій продукт і донести його до кінцевого покупця. Це мій клієнт, потреби якого я повинна задовольнити. Є клієнт гість — гість ресторану, який отримує супер-пропозицію — сет, який ми ретельно продумуємо. І клієнт - ресторан, який хоче отримати постійного гостя, та популярність серед відвідувачів. 

Головне — не панікувати!

Одна з вимог — сет повинен бути практично за собівартістю — 400 гривень за entrée (першу страву), основну страву і коктейль. Це витрати лише на продукти і їх приготування. Заклад не йде в мінус, але цей фестиваль не для заробітку — це промо ресторану по залученню максимальної кількості нових гостей. Гість — це теж мій клієнт, хоча я безпосередньо з ним не спілкуюся. І третій мій клієнт — це ресторан. Ресторан хоче отримати нових гостей або здивувати постійних, залучити якомога більше гостей в будні. Нині я ухвалюю рішення, які стосуються не мене, а трьох моїх клієнтів. Ми зараз обговорюємо можливість доставки, але є нюанс, тому що доставка тягне дуже велику суму, а у нас сет і так за собівартістю, тому вирішуємо це питання.

— Як щодо партнерських програм з доставки їжі?

— Програми беруть від 17 до 35% від вартості сету за доставку. У випадку сетів, які і так йдуть за собівартістю, віддати 30% за доставку ми не можемо ніяк. Зараз ми думаємо, як можна перетворити тиждень Resto Week на місяць і зробити краще усім. Наш фестиваль — він про економію. Ціна на цей сет і так є унікальною, це вже антикризовий захід. У нас суперкласні пропозиції, які, я сподіваюся, сподобаються нашим гостям. У фестивалі бере участь 5-7 тисяч осіб. Думаю, що з доставкою вдасться домовитися про певні особливі умови. Наші сети можуть стати трохи дорожчими, але ми спробуємо зробити так, щоб цього не сталося.

— Які поради можете дати власникам бізнесу, як їм зберегти себе, свої нерви і гостей? Як потрібно перепрофілюватися?

— Неможливо дати універсальний рецепт, я від себе особисто давала рецепт, як виживати різним бізнесам, він є на моїй сторінці у «Фейсбук». Я за те, щоб дотримуватися максимально жорсткого карантину. Не готова щось радити, тому що я досить радикальна людина. Як власник бізнесу скажу так: моя особиста думка не збігається з тими рішеннями, які я ухвалюю щодо бізнесу. Що я можу порадити ресторанам? Беріть участь у Resto Week, я що-небудь за вас вирішу)). Головне — не панікувати, бо паніка сіє нерозумні рішення. 

Про WOWdinner і щастя у кризу

— Які події через карантинні заходи ви вже скасували?

— Мені довелося перенести звану вечерю на 30 осіб — WOWdinner — на невизначений термін, довелося перенести вечірку, яку ми готували на 20-е березня, довелося скасувати новий кемп в Португалію, на острів Мадейра. Щоб ще такого скасувати? У мене ще день народження буде, у четвер мені виповниться 40 років, його не відзначають, але у мене немає забобонів, тому я відзначаю. Що ми маємо? Спочатку можна було збиратися до 60 осіб, тепер до 10 осіб — добре, зберемося удесятьох. 100% хтось збанкрутує за цей час, хтось перепрофілюється. Можливо, трапиться перебудова світу взагалі, можливо, втілиться моя мрія і всі перейдуть на віддалений режим роботи. Відвідування закладів стане святом, стане більш усвідомленим. Мені здається, підвищиться рівень усвідомленості і вдячності до того, що ми маємо. А вдячність — це найголовніша складова щастя.

"...київські гості ресторанів найбільш розбещені у світі"

— Ви хочете сказати, що у відвідувачів завищені вимоги до закладів?

— Мені здається, що київські гості ресторанів найбільш розбещені у світі. Так сталося історично у висококонкурентному середовищі. Тут ти приходиш до ресторану, тобі дають чек на 10 доларів, а в Європі за 10 євро можна лише випити каву або каву з печивом. 

— Розкажіть про свої улюблені WOWdinner? Як на вас особисто вплинуло перенесення вечерь на невизначений термін через запроваджений карантин?

— Я дуже сильно засмучена, тому що моя внутрішня місія — розважати людей. Але з іншого боку, засмучуватися немає причин, просто потрібно винайти нові способи, як розважати інших. 

Я вважаю, що люди живуть нудним, не надто яскравим життям. Не усі готові приділити час, щоб придумати щось незвичайне для себе. Я пропоную не вихід із зони комфорту, це більше історія про те, щоб спробувати щось нове. Мої вечері йдуть всупереч правилам. У WOWdinner є кілька пунктів: порушення правил, залучення гостей, свято без приводу, враження на все життя — це все відбувається за один вечір. Я винайшла, можна сказати, новий спосіб анімації під час вечері, але це не співак, не тамада, а сама їжа, яка стає розвагою, приводом для обговорення. Уявіть собі, ви святкуєте день народження, за столом щось відбувається і ти такий «Вау!», починаєш інстаграмити або залучений максимально до процесу. Люди до кінця моєї вечері з найстрашніших серйозних дядьків перетворюються на дітей, яким справді весело. WOWdinner — це проєкт, що одразу був націлений на світовий розвиток. Україні пощастило, що подія відбувається саме тут. Це не стартап на 3 або 5 років, це проєкт на все моє життя, він буде існувати у різних формах, якщо у мене не закінчиться креатив, але навіть якщо закінчиться — можна ж найняти кого-небудь, правильно? Можливо, на Мадейрі я його теж буду робити.

"Я вважаю, що люди живуть нудним, не надто яскравим життям."

 

Про новий проєкт Free camp 

— До речі, про Мадейру. Free camp — це розширення бізнесу? 

— Це проєкт для людей, які люблять активний відпочинок. Я відкрила для себе Мадейру — це рай на землі, хоча це далеко не перший мій острів, я була і в Азії, і в Південній Америці на островах, а тут європейський острів. У нас там серфінг, гірський велосипед, трейлранінг — біг по горбистій місцевості, стретчинг, фітнес на березі океану на світанку, можливо, йога. Це буде активний кемп з купою тренувань та можливістю їх пропускати.

— Як щодо харчування?

— П'ятиразове.

— Щось особливе?

— Так, унікальне. Ми комбінуємо два види їжі. З нами їде нутриціолог, який розробляє спеціальну програму. Ми ходитимемо до ресторанів, куштуватимемо місцеву їжу, але за планом, це буде суперсмачно та пізнавально. Я жила на Мадейрі місяць, не все скуштувала, не всю місцеву їжу, а у них дуже оригінальна кухня, ні з чим не порівняти, вона ще й не португальська, а острівна португальська, там неймовірна кількість фруктів. З кулінарної точки зору, дуже цікавий острів. Наприклад, мій хіт: я дуже люблю томати, так ось там попрацювали селекціонери і там є селекція маракуї і томата. Це так смачно! Це нереально смачно! Я назвала цей фрукт томатуя або марамідор.

Про тренди ресторанного бізнесу

— Якими є тренди ресторанного бізнесу 2020? Що потрібно робити аби не залишитися позаду? Від чого вже втомилися відвідувачі закладів?

— Люди втомилися від понтів. В нікуди йде молекулярна кухня, кав'ярні п'ятої хвилі, «гастропонти», давайте такий термін вживати. Кияни вже мають інакший вигляд, ніж раніше. Раніше це був понт на понті, гелик там (скорочена назва гелендвагена — моделі Mercedes-Benz G-класу — ред.) і всі інші атрибути, а зараз, подивіться, стільки різних людей, класно одягнених, модних. Скільки забезпечених людей ходять на «бомжстайлі»? Їм уже не треба Armani одягати. Так, це буде дизайнерська річ, але проста. «Гастропонти» теж зникають, тобто цим терміном можна назвати щось настільки вишукане, коли ти себе почуваєш незручно перед стравою, ти не можеш її зрозуміти. Є ще один світовий тренд: якщо ми переживемо цю всю доставку і все інше — стануть популярними ресторани з місцем на одну людину, столики на одного. В Європі вже багато таких ресторанів. Серед учасників Resto Week я також знайшла один заклад, де є столики на одного. Я багато часу проводжу в ресторанах і не завжди приходжу з друзями, а іноді приходжу попрацювати. І оце постійне «На вас очікують?» зникне геть. Тобто, додадуться ще причини, чому ми будемо ходити до ресторанів. Або навпаки, ми відсіємо зайві причини, чому ми до них ходимо.

А якщо хочеш бути в курсі всіх подій, підписуйся на наш Telegram і дізнавайся першим про найцікавіші події міста!

Пішли на каву! Що відомо про нові кав'ярні Києва Музей на дивані: проводимо карантин культурно
Продолжая пользоваться ресурсом, вы соглашаетесь с условиями Политики обработки персональных данных.
cookies Этот сайт использует cookies
Мы используем файлы cookie для запоминания и анализа ваших предпочтений. Продолжая пользоваться сайтом, вы соглашаетесь на использование файлов cookie
Понятно